Offline bedrijfspromotie

Klanten vasthouden is een van de sterkste punten van zowel een offline als online onderneming (of een combinatie hiervan). Er bestaan diverse methoden om aan klantbinding te doen; de populairste zijn nog steeds:

  1. Het geven van korting voor een volgende bestelling
  2. Het geven van relatiegeschenken, of kleine give-a-way’s

Het is segment afhankelijk waar u voor kiest. Natuurlijk kunt u ook beide middelen inzetten, wat uw onderneming extra naamsbekendheid geeft en attractief maakt voor uw klant. Klanten zijn geneigd onbewust uw bedrijf als serieuzer te aanschouwen indien u relatiegeschenken weggeeft.

Enkele voorbeelden voor kantoor-attributen:

Balpennen laten bedrukken en als relatiegeschenk geven, is iets wat nog steeds -met veel succes- voorkomt. Ook andere soorten schrijfwaren zoals potloden en vulpennen wordt vaak gekozen als relatiegeschenk. Zo kunt u een pen laten bedrukken met de naam van uw onderneming, instelling, club of vereniging. Er zijn bijvoorbeeld pennen die volledig rondom kunnen worden bedrukt. Het is zelfs mogelijk om dit in fullcolour te laten doen.

Schrijfwaren blijven

Pennen zijn zeer geschikt als relatiegeschenk, omdat het een veelgebruikt voorwerp is. Bijna iedereen is wel in het bezit van een pen met een bedrijfsnaam erop. Deze worden namelijk vaak uitgedeeld en iedereen kan een pen goed gebruiken. De reclame werkt bovendien ook als de ontvanger de pen uitleent of verliest. De meeste mensen leest namelijk wat er op een balpen staat voordat ze het gebruiken. Het is een relatiegeschenk dat bijna altijd welkom is, omdat je nooit te veel pennen kunt hebben. Voor advies over (goedkope) balpennen als relatiegeschenk kun je het team van Giftsware raadplegen.