Website optimalisatie

1) Website Optimalisatie betekend eigenlijk ook wel zoekmachine optimalisatie (SEO). Met  website optimalisatie bedoelen we de volledige procedures die we gebruiken voor het optimaliseren van een website. Als de optimalisatie goed is uitgevoerd zal een website vanuit het niets plots een een goede ranking krijgen in de zoekmachines. Website optimalisatie omvat een aantal procedures zoals het toevoegen van relevante zoekwoorden en teksten (content) op de website, het bewerken van de meta-tags , afbeelding-tags, en het optimaliseren van andere onderdelen van uw website die ervoor zorgen dat uw website beter toegankelijk is voor een zoekmachine en uiteraard linkbuilding. Door deze verbeteringen aan te brengen zal de website gemakkelijker worden geïndexeerd door zoekmachines.

Website optimalisatie maakt de site sneller

 

Belijk ook:White hat SEO .
Zie ook de werking van zoekmachines volgens Webopedia.

Met Website optimalisatie zal de site ook sneller werken. We passen bepaalde technieken om de snelheid te optimaliseren waarmee uw website laadt in een webbrowser. Dit type van optimalisatie gaat over het algemeen over het bewerken van uw website, de te optimaliseren scripts, HTML of CSS -code om snellere laadtijden te verkrijgen. Het vermindert ook het aantal componenten, zoals afbeeldingen, scripts of videocomponenten die nodig om een webpagina te maken.

Wil je een gratis link van jou website op onze website? Klik hier voor meer info

Ons team is gespecialiseerd in website optimalisaties en staat dagelijks garant voor de vindbaarheid van heel wat websites in Vlaanderen! Contacteer ons voor meer info, Bel: 0495/21 45 83, mail: info@seobureau.be of ga naar onze contactpagina.

Tips

SEO Basics: 8 Essentials When Optimizing Your Site

Update: there is now a more up-to-date and expanded version of this article for 2016. Please visit SEO Basics: 22 essentials you need for optimising your site.

Basic search engine optimization (SEO) is fundamental. And essential. SEO will help you position your website properly to be found at the most critical points in the buying process or when people need your site.

What are search engines looking for? How can you build your website in a way that will please both your visitors/customers, as well as Google, Bing, and other search engines? Most importantly, how can SEO help your web presence become more profitable?

During the Introduction to SEO session at SES New York, Carolyn Shelby (@CShel), Director of SEO, Chicago Tribune/435 Digital, fully explained the extreme value SEO can deliver to a site, and stressed the importance of basic SEO using the following analogy:

“Skipping the basics and spending all your time and money on social and ‘fancy stuff’ is the same as skipping brushing your teeth and showering, but buying white strips and wearing expensive cologne,” Shelby said.

Although the Introduction to SEO session was intended for industry newcomers, Shelby’s tips offer important reminders for even experienced SEO professionals who have been optimizing sites for years.

How to optimize web pages for SEO and rank better in Google

We show you how to optimize your web page for SEO. With our guide you can rank better and get more organic traffic. Read on to find out exactly how.

Contents

Take a look through the contents and if there is one aspect you’re interested in you can hop straight there. It’s worth reading the article as a whole though as I go through all the different issues you’ll want to look at when you optimize a page.

Is on-page optimization still important?

Optimizing URLs for SEO

– Make your URLs read well

– Categories and site structure

– Underscore VS hyphen

Optimizing page titles

– Page title length

– How to use keywords in the page title

– Making your page title look good in the search results

Optimizing descriptions for a better Click Through Rate

Optimizing page headers

Optimizing content

– Keywords within content

– Keyword variance

– Content length

– Optimizing images

– Outbound links

– Flash Content

Usability

– Page load speed

– Ad placement

– Page layout

– Readability